Nemůžete sehnat osobní asistenci nebo odlehčovací službu?

Chybí vám nějaká sociální služba? Máte pocit, že úředníci nic nedělají i když určitě moc dobře ví, co pečující potřebují a jaké služby chybí? A co když je to jinak? 

Naše zkušenosti ukazují, že odpovědní úředníci často nemají žádnou představu o tom, jaké služby a v jakém rozsahu pečující potřebují. Proto se my pečující musíme sami aktivně ozývat. Je pochopitelné, že při náročné péči nemá nikdo z nás čas ani energii chodit na úřady, proto je potřeba zvolit co možná nejefektivnější způsob.

Jedním z nástrojů, jak dát vědět, co potřebujete, je žádost o sociální službu. Pokud pošlete žádost o sociální službu na úřad doporučeně poštou nebo prostřednictvím datové schránky, bude se jednat o oficiální dokument, který úředníci nemohou jen tak založit do desek a ignorovat, ale naopak mají povinnost se k němu písemně vyjádřit.

Žádost je potřeba zaslat vždy několika zodpovědným úředníkům najednou, a to těm, kteří mají přímý vliv na plánování sociálních služeb ve vašem okolí. Vždy byste měli obeslat alespoň:

1) Obecní /městský úřad – vedoucí sociálního odboru
2) Krajský úřad – vedoucí sociálního odboru

Žádosti posílejte v listinné podobě, ideálně doporučeným dopisem. Pro odeslání můžete využít i datovou schránku, pokud ji máte zřízenou. Žádost můžete odevzdat také osobně na podatelně příslušného úřadu (doporučujeme nechat si na kopii žádosti potvrdit datum převzetí).

Zde naleznete ke stažení:

Vzor žádosti o sociální službu
Vzor žádosti o sociální službu pro Prahu

– dk –

Sdílet